Cyklodoprava v Hlohovci je adrenalínovým športom. Žiaľ, nie však iba v pozitívnom zmysle slova. Pre vyznávačov dvojkolesových tátošov nie sú v meste vytvorené adekvátne podmienky. Podstatne lepšie sú na tom priaznivci rekreačnej cyklistiky.
„Ísť na bicykli po hlavnej ceste popri hustej premávke a množstve kamiónov je takmer samovražda,“ posťažoval sa v diskusnom fóre Edo. A nie je sám. „Keby aspoň na chodníky, ktoré sú dosť široké, urobili čiary, vydelili by tým miesto pre cyklistov,“ navrhla Tina. Ako príklad uvádzajú nespokojní Hlohovčania Trnavu či Piešťany, kde sa s touto problematikou vysporiadali už dávnejšie.
Na nehostinné podmienky upozornil pred časom i hlavný architekt Miloslav Drgoň. Poslanec ešte na februárovom rokovaní zastupiteľstva poukázal na zvyšujúci sa počet áut, ktoré situáciu komplikujú. Podľa neho majú cyklisti v meste viacero bariér. Jednou z nich je pešia zóna, ktorá by mohla byť pre nich otvorená. Prejazd nezjednodušuje ani zjednosmernené námestie či veľké parkovisko v centre. „Na celom námestí nie je kde uzamknúť bicykel,“ uviedol a dodal, že stojany chýbajú i na mnohých uliciach a pred školami, kde by ich žiaci zaiste využili.
Problém dopraviť sa bicyklom bez ujmy do centra pociťujú predovšetkým ľudia z okrajových štvrtí. Sú to napríklad Hlohovčania žijúci za železnicou, ale najmä obyvatelia miestnej časti Šulekovo. Prejazd cez most si totiž vyžaduje poriadnu dávku odvahy. „Bol by priestor na rozšírenie krajníc,“ uviedol poslanec, ktorý je presvedčený, že i takýto krok by mohol prispieť k zvýšeniu bezpečnosti.
Plány mesta v tejto oblasti sa zatiaľ pohybujú iba v „papierovej“ rovine. „Základná koncepcia cyklistickej dopravy bola predmetom riešenia generelu dopravy, v kapitole cyklistická doprava a tiež vo výkresovej časti,“ informovala prednostka Eva Lukáčová.
„Konkrétne riešenia cyklotrás a ostatných súvisiacich podmienok ako napríklad ich prepojenie, umiestňovanie stojanov na bicykle a podobne bude predmetom konkrétnych projektových dokumentácií,“ dodala s tým, že tieto kroky mesto zohľadní pri riešení stavieb miestnych komunikácií či rekonštrukcii sietí.
Rekreačná cyklistika je na tom podstatne lepšie. Mesto dobudovalo takmer 6-kilometrový cyklochodník popri hrádzi, ktorý vyznávači tohto športu i korčuliari uvítali.