Hlohovec
Pravá stránka Hlohovca



Magazín

28. január 2013

Zabudnutý región má presláviť film

Dvadsaťtisíc DVD a niekoľko akcií má prilákať turistov. Ktoré firmy získajú zákazky?

Zabudnutý región má presláviť film

Ďalšie desaťtisíce eur už pravdepodobne čoskoro pôjdu na podporu cestovného ruchu. Mesto aktuálne hľadá dodávateľa filmu a spoločnosť, ktorá usporiada niekoľko akcií. Propagačné DVD a podujatia zastrešuje projekt Via Hlohovensis. Ten má ambíciu pritiahnuť do tunajších končín turistov. Aktivity sa darí realizovať najmä vďaka eurofondom.

Ani spoluúčasť mesta však nie je zanedbateľná. Doteraz z obecnej kasy padlo na tieto účely vrátane projektu vyše 22-tisíc eur. Spolufinancovanie navýšia i aktuálne výzvy, ktoré sa pred niekoľkými dňami objavili vo vestníku. K plánovaným počinom treba ešte pripočítať výrobu tisícok informačných brožúr. 

Vyše hodinový film má byť akousi reklamou na prírodné a kultúrne skvosty regiónu. Propagačná snímka v HD kvalite zmapuje partnerské mestá a obce projektu. Distribuovaná bude na 20-tisícoch DVD. Cena zákazky je odhadovaná na 39 900 eur a film by mal vzniknúť do šesť mesiacov od podpísania zmluvy. 

Zviditeľnenie regiónu si mesto sľubuje aj od rôznych športových, kultúrnych či gastronomických podujatí. Minimálne deväť jednodňových akcií by sa malo konať od mája do konca decembra tohto roku. Verejná súťaž zákazky predbežne vyčíslenej na 96 870 eur prebehne elektronickou aukciou. Otváranie ponúk je naplánované koncom februára. O úspešných uchádzačoch má rozhodnúť najnižšia cena.

Doteraz už v rámci spomínaného projektu vznikla stratégia a webstránka s cieľom zmapovať možnosti lokálneho turizmu. Zákazky získala Hlohovecká regionálna rozvojová agentúra. Ide o spoločnosť, ktorá sa zaslúžila i o samotný projekt pre ministerstvo. Agentúra pod vedením Marka Lietavu uspela v prieskume trhu.

Vysvitlo, že celý proces prebehol iba naoko. Všetci aktéri, ktorých mesto oslovilo, boli vzájomne prepojení. Usvedčila ich rovnaká chyba v ponukách. Navyše, pochybenia sprevádzali i stratégiu cestovného ruchu a internetový portál. V prvom prípade išlo o použitie ukradnutých fotografií. V druhom o nepodarenú zmluvu s nafúknutou sumou a chýbajúcimi náležitosťami. Po medializácii agentúra i mesto dokumenty upravili.

Škandál prehrmel a bez vážnejšej ujmy mesto ustálo i previerku Najvyššieho kontrolného úradu. Kontrolóri si posvietili na niekoľko náhodne vybraných dokumentov. Medzi inými aj na obstaranie stratégie. Žiadne závažnejšie nedostatky nezistili. Je otázne, či by to dopadlo rovnako, keby preklepli i doklady týkajúce sa webstránky. Potom by im pravdepodobne neuniklo, že obe výberové konania boli iba formálnou fraškou.





Podobné témy
Pomôže 120-tisíc brožúr zviditeľniť región?
Pomôže 120-tisíc brožúr zviditeľniť región?
Na propagáciu pôjde 70-tisíc eur. Toľko mesto zaplatí za brožúry, film a obaly na prezentačné materiály.

Drahá webstránka je stále nedostupná
Drahá webstránka je stále nedostupná
Predražený portál o cestovnom ruchu by sa mal objaviť už v najbližších dňoch. Pomôže turizmu v regióne?

Podpora turizmu alebo divadlo?
Podpora turizmu alebo divadlo?
Výberové konanie na webstránku bolo zmanipulované. Aktérov prezradila školácka chyba.

Turizmus má prebudiť webstránka, tisíce brožúr či DVD
Turizmus má prebudiť webstránka, tisíce brožúr či DVD
Nejasnosti okolo 33-tisícového portálu pokračujú. Mesto zatiaľ zmluvu neobhájilo.

Miliónová zákazka
Miliónová zákazka
Mesto pripravuje webovú stránku o cestovnom ruchu. Za 33-tisíc eur.